Bu Blogda Ara

1 Aralık 2010 Çarşamba

Makaleme yapılan eleştirilere cevap

AltyapıBasket.com'daki yorumuma Serhat bey ve Figen hanımın yaptıkları değerlendirmeleri okudum, öncelikle görüşleri ve konuya olan alakaları sebebiyle kendilerine teşekkür ediyorum.

Bu görüşlerim yıllar önce genç bir antrenör adayı olarak Marmara Üniv. BESYO'da öğrenciyken aldığım bir ders üzerine (Spor Pedagojisi) yapmış olduğum araştırmalar, bu hususta görüşlerine başvurduğum uzman pedagoglar ve antrenör ağabeylerimin fikirleri ile bende oluşan, FIBA minibasket kurallarının yayınlanmasıyla doruğa ulaşan yaklaşık 22 yıllık antrenörlük geçmişimdeki birikimin sonucudur.

Serhat bey olayı hemen kişiselleştirip bana çamur atmaya çalışmış. (#2 Serhat-2010.12.01-09:21 = Zaten hep böyle olmuştur. Basketbola katkın ne diye sorarlar adama. Bu yorumları yaparken vizyonun ne diye sorarlar adama. Bunları sordurmamak için bildiğin konulardan bahsedeceksin. Basketboldan anlamayan insanların yorum yapması türk basketboluna zarar vermektedir. Dünyada neler olup bitiyor takip edilmesi gerekir. Türkiye sınırlarından çıkmayan insanlar genel yorum yapamaz. Vizyon meselesi.) Konuşmadan, yazmadan önce okumasını, araştırmasını tavsiye ederim. Kendisinden sadece benim kim olduğumu araştırmasını rica ediyorum, bu blogda benim kısa özgeçmişimi bulabilir.

Figen hanım ise benim oğlumun da bu turnuvadaki takımlardan birinde yer aldığını ifade etmiş. (#1-FİGEN-2010.11.30-22:42 = Böyle düşünen Murat Hoca'nın oğlu turnuvaya katılan takımlardan birinde antremanlara çıkmaktadır. Bu şekilde organizasyon değerlendirmesi çok ilginç. Maçları seyreden biri olarak eleştirileri çok fazla abartılı buldum. Ayrıca FMV'na bu organizasyondan dolayı teşekkür ederim.) Evet doğrudur, zaten yaptığım yorumda "benim oğlum bu turnuvada oynamıyor" demedim, "benim oğlum yok" demedim, "ben oğlumu oynatmayacağım" demedim. Bu uygulamanın yanlışlarını dile getirdim. Oğlum Fenerbahçe takımında yer almaktadır, bende bu durumdan son derece onur ve gurur duymaktayım. Ayrıca çok da beğendiğim ve takdir ettiğim, çalışkan ve akıllı bir antrenörü var. Oğlumun koçuna da aynı fikirleri ve eleştirileri ifade ettim.

Bu değerlendirmelerden anladığım kadarıyla yanlışa yanlış demem ayıplanıyor. Madem öyle bende Serhat bey ve Figen hanımdan kendi çocuklarının içinde bulundukları ortam ne olursa olsun, (basketbol takımı, okul v.b.) eleştirmemelerini, yanlışları dile getirmemelerini rica ediyorum, yapamayacaklarını bildiğim halde. Ancak ben her yerde ve her platformda doğru bildiğimi hiç kimseden korkmadan ifade edebilen biri olarak tanındım öyle olmaya da devam edeceğim.

Bu fikirlerimi, Serhat bey ve Figen hanımdan farklı olarak, 33 yılını basketbolun içinde geçirmiş bir basketbol adamı olarak, deneyimlerim neticesinde kendi çocuklarımızın gelecekte yaşayacaklarını öngörerek ve bu yaşta yapılan bu tip uygulamaların çocuklarımız için ileride yaratabileceği sendromların önüne geçebilmek, bu ve benzeri yaş kategorilerinden daha fazla oyuncu yetiştirilmesine önayak olmak adına kaleme aldım.

Kendileri basketbol konusunda uzman olmadıklarından, içinde bundukları sisteme uyum sağlamaya çalışmalarını da anlayışla karşılıyorum.

Ancak bilinmelidir ki bir basketbol adamının baskebola yapacağı en önemli hizmet, içinde bulunduğumuz sistemin varsa yanlışlarını dile getirmek, bu yanlışlara çözüm üretebilmektir.

Bu turnuvaya katılan takımlarda görev yapmakta olan genç antrenör arkadaşlarımıza yol göstermek ve basketbolun en önemli unsuru olan genç oyuncuları yetiştirirken hata yapmalarını engellemenin tek yolunun, benim ve benim gibi onların ağabeyi sayılabilecek kişilerin yapacakları eleştiriler olduğuna inanmaktayım.

Bu vesileyle uygulamanın içindeki yanlışlar hususunda yazmış olduğum yazıyı cesaretle ve Türk basketbolunun gelişimini önde tutarak yayınlama özverisini gösteren Juniorball media sponsoru AltyapıBasket.com ve onun değerli editörleri, sevgili kardeşlerim Oğuz Yenihayat ve Ali Emre Dedeoğlu’na teşekkür ediyorum.

Bu arada yazıda bahsi geçen konuyla alakalı olarak aşağıdaki linklere bir göz atmanızı ve 12 yaş altındaki çocukların basketbolu hangi kurallar çerçevesinde oynaması gerektiğini incelemenizi rica ederim:

(1) FIBA Mini Basketbol hakkında
(2) Download: FIBA Mini Basketbol uluslararası oyun kuralları

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Nezaketini seviyorum kardeşim ... Kolay Gelsin.

Oral Zeren

Not: Bu yorumuma cevap yazmak isteyen olursa hasbel kader 16 sene kadar, minik takımlar seviyesinden başlayarak çeşitli seviyede takımların formaları altında oyuncu olarak terleyip camia içerisinde yer almmış olduğumu, antrenörlükte pratik anlamda bir tecrübem olmadığını şimdiden belirteyim de, ne olur ne olmaz :)

Adsız dedi ki...

Mini basketball is fun.
turhan toros